音乐杂食动物自留地。

Where Is My Mind? - Pixies

《搏击俱乐部》片尾

其实只想问脑子去哪儿了→_→英语无能的人要怎么干死那个叫专业英语的东西。这首让我惊艳的地方其实是结尾,结束得很突然,那个不知道是鬼哭还是呼啸的声音一下就渗到了。歌词来自网易云。

Where Is My Mind?- Pixies

With your feet in the air and your head on the ground
你的脚在空中,而你的头朝地

Try this trick and spin it, yeah
试试这个把戏然后转一下,耶

Your head will collapse
你的头肯定会崩溃

But there's nothing in it
然而里面却空无一物

And you'll ask yourself
于是你问自己说

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Way out in the water
从水中寻求出去的办法

See it swimmin' 
就是游泳

I was swimmin' in the Carribean
我在加勒比海游泳时

Animals were hiding behind the rocks
动物们藏在岩石后头

Except the little fish
小鱼儿们除外

But they told me, he swears
但是他们告诉我,他发誓说

Tryin' to talk to me to me to me
试图和我交谈,和我交谈

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Way out in the water
从水中寻求出去的办法

See it swimmin' 
就是游泳

With your feet in the air and your head on the ground
你的脚在空中,而你的头朝地

Try this trick and spin it, yeah
试试这个把戏然后转一下,耶

Your head will collapse
你的头肯定会崩溃

But there's nothing in it
然而里面却空无一物

And you'll ask yourself
于是你问自己说

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Where is my mind? 
我的思想上哪儿去了?

Way out in the water
从水中寻求出去的办法

See it swimmin'? 
真的就是游泳吗?


评论
热度(6)
©Poldis xxx
Powered by LOFTER